Lezersonderzoek

Worden de doelen van een relatiemagazine, verenigingsblad of nieuwsbrief ook echt gerealiseerd?

Relatiemagazines, verenigingsbladen of nieuwsbrieven zijn belangrijke middelen om klanten, relaties of leden te informeren over nieuwe ontwikkelingen, activiteiten of producten. Maar worden de marcom doelstellingen ook gerealiseerd? Een lezersonderzoek is niet duur, kan snel uitgevoerd worden en geeft duidelijk en gedetailleerd inzicht in onder meer bereik, waardering en communicatieve waarde.

Gemeten wordt onder meer:

  • het bereik
  • de leesfrequentie en leestijd 
  • de waardering van de inhoud, taalgebruik en vormgeving
  • de wensen ten aanzien van de inhoud, over welke thema's zou men meer en/of vaker willen lezen?
  • de bewaarfunctie en doorgeven aan collega's en relaties
  • de impact van de uitgave op het beeld van de organisatie
  • de impact van de uitgave op de kennis van en interesse in de propositie(s)

 

De powerpoint rapportage is helder en beknopt, en bevat naast de resultaten en conclusies ook aanbevelingen en concrete verbeterpunten.

Klik voor een demonstratie online enquête voor lezersonderzoek

 

Ruime ervaring in lezersonderzoek

Goos Marketing Research heeft ruime ervaring in lezersonderzoek, onder meer voor Vakmedianet (Facto Magazine), De Nederlandsche Bank (DNB Magazine, Kwartaalbericht, Statistisch Bulletin en het Jaarverslag), NPM Capital (Capital Magazine, magazine voor relaties en stakeholders), Lundia Nederland (personeelsblad), IBM Nederland (personeelsblad), Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (Op de Bok, ledenmagazine) en SFB (relatiemagazine).