Aanbevelingen

 

  • De Nederlandsche Bank

"Goos Marketing Research voert voor de Nederlandsche Bank sinds een aantal jaren een variëteit aan onderzoek uit, zowel kwalitatief als kwantitatief. Het onderzoek betreft onderwerpen als de waardering en beeldvorming van de totale communicatiemix onder alle stakeholders van onze organisatie, het gebruik van de Engelstalige uitgaven of de website. De onderzoeksaanpak van Goos kenmerkt zich door de volgende begrippen: oplossingsgericht, to the point, tijdig, value for money en heldere rapportages inclusief aanbevelingen. Dat we als organisatie inmiddels een langjarige relatie hebben opgebouwd met Goos Marketing Research, zeker ook met de persoon van Robert Goos, spreekt voor zich.” 

Drs. L. van Daalen MCC, Senior communicatieadviseur
De Nederlandse Bank N.V.
 

 

 

  • Oudstanding Loopbaan

Goos Marketing Research heeft de nieuwe website van Oudstanding Loopbaan (www.oudstanding-loopbaan.nl) aan een usability onderzoek onderworpen. Hierdoor kregen wij een goed inzicht in hoe onze doelgroep de website ervaart, of informatie makkelijk te vinden is en of de website gebruiksvriendelijk is. 
In één middag tijd kwamen er middels enkele kwalitatieve interviews een aantal relevante en concrete verbeterpunten naar voren. De interviews waren door ons (live) online vanaf onze eigen werkplek heel goed te volgen in beeld en geluid en inclusief de door de eye tracker gegenereerde heatmaps. Erg interessant. Een dag later ontvingen we een heldere en beknopte terugkoppeling van de belangrijkste resultaten en verbeterpunten, zodat we de aanbevelingen makkelijk konden doorspelen aan onze webbouwer om door te voeren. 
Het usability onderzoek door Goos Marketing Research blijkt zeer waardevol voor de optimalisatie van de online presentatie van onze dienstverlening. Ik kan het van harte aanbevelen: veel toegevoegde waarde voor een zeer schappelijke prijs! 


Patricia Heerkens, Directeur/eigenaar
Oudstanding B.V.
 

 

 

  • Het Kinderopvangfonds (Digidreumesen)

Goos Marketing Research heeft voor het project Digidreumesen van Het Kinderopvangfonds onderzoek gedaan naar 'Waardering en gebruik van Digidreumesen' (kwalitatief en kwantitatief). Niet alleen levert hij op tijd heldere rapportages met concrete aanbevelingen waar we wat mee kunnen, ook komt hij met goede ideeën en input in de aanloop naar een onderzoeksfase. Het was en is erg prettig om samen te werken met Robert. 

Christel Eijkholt, Programmadirecteur
Digidreumes.nl

 
 

 

  • Technisch Buro Klomp BV

Voor het optimaliseren van onze website hebben wij Goos Marketing Research een usability test laten uitvoeren. In onderling overleg hebben we de vragenlijst samengesteld, waarbij we ons vooral gericht hebben op de particuliere doelgroep. De ervaring van Robert Goos leverde een relevante vragenlijst op en de respondenten werden op een prettige manier geïnterviewd. Vanuit een andere ruimte keken en luisterden wij mee met de interviews. Vooral de ervaring met het eye-tracking systeem zorgde voor relevante informatie. De uitkomsten van het onderzoek leidden tot een aantal heldere actiepunten welke met een kleine investering van tijd werden aangepast. Ik ben zeer tevreden met het resultaat van het onderzoek en ik beveel deze test aan eenieder aan die de gebruiksvriendelijkheid van zijn website wil verbeteren.


Paul Pouwels
Technisch Buro Klomp BV

 
 

 

  • Stichting LightRec Nederland

LightRec heeft Bureau Goos opdracht gegeven om onder haar deelnemers een enquête uit te voeren met vragen over de manier waarop kosten het beste kunnen worden doorgerekend en de tevredenheid die men heeft over de dienstverlening door de uitvoeringsorganisatie Wecycle. Hierbij luisterde zowel de vraagstelling als de antwoordcategorieën nauw. In samenspraak is de vragenlijst met de bijbehorende antwoordcategorieën opgesteld en is het onderzoek door bureau Goos uitgevoerd. De verslaglegging legt verbanden en geeft grafisch weer wat de uitkomsten zijn, waarmee ook voor niet ingewijden de resultaten snel inzichtelijk worden. Bureau Goos werkt vlot en heeft korte lijnen waardoor last minute veranderingen nog kunnen worden doorgevoerd. Daarbij is de prijsstelling zonder meer concurrerend. 


Jeroen Bartels, Manager
Stichting LightRec

 
 

 

  • Yorneo (voorheen Jeugdzorg Drenthe)

“Robert Goos van Goos Marketing Research heb ik leren kennen als een actief meedenkende persoon. Hij weet waarover hij spreekt, weet snel tot kernpunten van je vraag te komen, maar staat tijdens de samenwerking ook open voor kritische noten. Ook belangrijk voor mij: weinig poespas eromheen. Ik vind onze relatie prettig en stimulerend. Afspraken worden bovendien altijd goed nagekomen.” 

Claudia Brink, Communicatie Adviseur Yorneo
Yorneo
 

 

 

  • Meijer Business Support

“Goos Marketing Research heeft voor mij een aantal marktonderzoeken in retail gedaan. Kenmerkend voor Goos Marketing Research is haar werkwijze. Niet alleen in de pilotfase maar gedurende het gehele onderzoeksproces is er voortdurend feedback naar de opdrachtgever. Dat geeft rust en vertrouwen in de samenwerking. Het eindresultaat is dan ook een kwalitatief hoogstaande eindrapportage waar ik, als opdrachtgever, daadwerkelijk wat mee kan doen.” 

Aart Meijer, Directeur Meijer Business Support
Oud directeur Lundia Nederland

 

 

 

  • Creative Venue b.v.

“Goos Marketing Research weet treffend een combinatie te maken tussen het noodzakelijke inlevingsvermogen waarom het gevraagde onderzoek uitgevoerd dient te worden, een verantwoorde bij het doel passende onderzoeksopzet en scherpe analyses van onderzoeksuitkomsten. En dat ook nog eens tegen zeer marktconforme tarieven.” 

Frank Witte, Managing Director Creative Venue b.v.
Creative Venue
 

 

 

  • Robert Ogilvie

“Robert Goos is voor mij het prototype van de betrouwbare Hollander. Punctueel, niet gauw tevreden, flexibel en inventief. In het marktonderzoek is vooral het laatste van belang, omdat je steeds voor unieke research vraagstukken staat waarvoor een passend ‘design’ moet worden gevonden. Daarin is Robert een meester!” 

Robert Ogilvie (1927 - 2014)
Oprichter Ogilvie Marktonderzoek (1955)
Strategisch Adviseur en mede-oprichter van de Vereniging voor Strategische Beleidsvorming (VSB) Auteur van: ‘Industriële Marketing’, ‘Krijgen is een kunst (omtrent krijgskunde en ondernemingsstrategie)’ en ‘Strategische Beleidsinformatie’(Strategic Business Information) 

 

 

 

  • Vinoblesse

“Een goed, snel en redelijk betaalbaar, inzicht in wat er leeft onder onze klanten. En dat blijkt heel wat…” 

Drs. Marc Collard
Eigenaar directeur Vinoblesse, Baarn.
(al tweemaal 'wijnimporteur van het jaar')

Vinoblesse
 

 

 

  • Van Luyken Communicatie Adviseurs

“Binnen onze advisering maakt onderzoek standaard onderdeel uit van onze gepresenteerde actieprogramma's. Onderzoek gericht op het meetbaar maken van het effect van de door ons bureau voorgestelde vormen van communicatie. Goos Marketing Research blijkt hier steeds in staat formats te leveren die als maatwerk worden ervaren en inzicht van de onderzoeker bij de materie etaleren. Daarbij wordt het doel van onderzoek in z'n praktische toepasbaarheid eigenlijk altijd gehaald. En dat dan ook nog voor een meer dan acceptabele prijs voor de cliënt.” 

Raoul Hoyng
Vennoot van Van Luyken Communicatie Adviseurs

Van Luyken Communicatie Adviseurs
 

 

 

  • Bank Nederlandse Gemeenten

“Wat mij met name aangenaam heeft getroffen in het contact met Goos Marketing Research is de goede en gedegen terugkoppeling tijdens alle stappen in het hele onderzoekstraject. Hieruit spreekt niet alleen een professionele instelling, maar ook een oprechte betrokkenheid bij ons bedrijf.” 

Drs. M.A.M. Meijs
Hoofd Communicatie en publicaties
Bank Nederlandse Gemeenten

 

 

 

  • Tamoil Nederland

“Goos Marketing Research onderscheidt zich op de eerste plaats door haar flexibele en transparante manier van werken. Dit gecombineerd met een sterk probleemoplossend en analytisch vermogen maakt het bedrijf tot een ideale partner op het gebied van marktonderzoek.” 

Drs. W.M. Lagendijk
Marketing Manager Tamoil Nederland
Tamoil Nederland

 

 

  • PF Concept Serge Mertens

"PF Concept is wereldwijd de nummer 1 op het vlak van import en export van relatiegeschenken en promotietextiel. In een zeer competitieve markt onderscheidt PF Concept zich van de concurrentie door haar service en merkenbeleid. Om onze organisatie meer marketinggericht te laten opereren heeft een werkgroep binnen ons bedrijf samen met Robert Goos van Goos Marketing Research een strategisch marketingplan ontwikkeld. Deze samenwerking met dhr. Goos heeft er voor gezorgd dat er een duidelijke en zeer succesvolle merkenprofilering tot stand is gekomen, waarmee wij ons marktleiderschap verder hebben kunnen uitbouwen." 

Serge Mertens, General manager PF Concept Belgium
PF Concept